Jobbdrömmar

En mer velig person än jag får man nog leta efter. Jag har tänkt så himla mycket fram och tillbaka på vad jag vill göra, vad jag vill jobba med och framför allt hur jag ska ta mig dit. Inredning är ju min stora passion här i livet, och om jag fick välja skulle helst av allt ha en egen butik i stan. Jag skulle även kunna tänka mig att plugga till inredningskonsult eller liknande. Men det är ju SÅ himla svårt!
Man vill ju inte bara "hoppa på" någon utbildning och sen stå där med studielån upp över öronen... Oftast när jag börjar tänka på detta så får jag ångest, försöker tränga bort det med andra tankar och sen är det glömt för stunden. Så himla dumt...
 
Ska jag starta eget så måste jag ju ha någon typ av startkapital, och det har jag verkligen inte i dagsläget (och vet inte hur jag ska ha möjlighet att fixa det då vi vill spara till hus o.s.v.)! Och då tänker jag att jag kanske skulle försöka hitta/plugga till något som faktiskt generar pengar, så att jag kan spara och SEN öppna butik. Alltså det är så krångligt va. Nu fick jag ångest.
 
En annan idé som jag har haft är att jag kanske skulle försöka satsa helhjärtat på bloggen. Jag vet ju att det går att tjäna pengar på att blogga, men det känns som att jag aldrig skulle nå dit. Och skulle jag då tjäna tillräckligt så att vi skulle klara oss ekonomiskt?
 
Jag får helt enkelt hoppas på att jag vinner på lotto en vacker dag...haha!

Kommentarer
Postat av: Cicci

Ja eller det fantastiska postkodlotteriet Madde! Usch jobbigt med ångest :(. Kram vi hörs

2013-01-21 @ 20:55:45
Postat av: Olympia Thurfjell

Vilken inspirerande blogg.
Kika gärna in hos mig!
Kram!

2013-01-21 @ 21:00:27
URL: http://lympan.blogg.se/
Postat av: Lina

Haha, jag håller med dig! Jag väntar på lottovinsten! :D

Vi sparar också till hus och har precis köpt ny bil så det där med drömmar får vänta för mig... + att vi ska ha en till! :P

2013-01-22 @ 15:40:54
URL: http://linamedfamilj.blogg.se
Postat av: BelleBoo

Hej! Jag har just öppnat min webshop och försöker få folk att hitta dit :). Jag säljer egendesignade tavlor med härliga, roliga och tänkvärda budskap i lite shabby chic-stil. Kika gärna in om du vill! belleboo.se

2013-01-22 @ 20:57:19
URL: http://belleboo.blogg.se
Postat av: maria at inredningsvis

Skön blogg du har:) Har du twitter att följa med??

Om du gillar inredning kan du kolla in min blogg:)

Ha en kanondag

LOVE Maria från inredningsvis.se

2013-01-29 @ 14:59:41
URL: http://inredningsvis.se
Postat av: alexandra

Jag känner igen mig i dina tankar,det är svårt när man inte vet vad man ska syssla med.Har också velat med att plugga eller ej.Svårt när man har familj som man ska försörja.Hoppas du kommer på nån lösning och får lite pushning som gör det lättare att ta tag i saken.Fin blogg du har och ett jättehärligt färgglatt hem,Alexandra

Svar: Ja visst är det?! Men det löser sig säkert till slut, nån gång i alla fall ;) Tack för dina gulliga ord!
maddes färg och form

2013-01-30 @ 17:22:42
URL: http://www.alexoslillavrld.blogspot.com
Postat av: Emma

vilken fantastiskt fint hem du har! Härliga färger :-)

Svar: Tack söta du, vad glad jag blir!
maddes färg och form

2013-02-04 @ 14:55:11
URL: http://scapa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0