2012

Hej på er!
Ville bara kika in och passa på att önska er ett gott nytt år, samt göra en liten årssammanfattning. När jag gjorde min förra året var jag gravid och mådde ganska dåligt vill jag minnas. Illamående och strul med min dåvarande arbetsgivare.
 
Idag mår jag ju betydligt bättre, och kan ju även titulera mig som mamma, det är helt galet!
Kvällen blir lugn med trerätters tillsammans med våra bästa vänner, ska bli riktigt mysigt! Kan hända att jag uppdaterar med någon bild eller två på Instagram, där heter jag "maddesfargochform". Hoppas ni får en underbar kväll!
 
 

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Ja, jag blev mamma! Helt klart det bästa som har hänt mig!

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nja, inga nära vänner så sett, men sjukt många gamla klasskompisar!

 

Dog någon som stod dig nära?

Robbans farmor gick bort i början på året, saknar den rara lilla tanten!

 

Vilka länder besökte du?

Italien!

 

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Ett mer avslappnat "sinne". Jag är en sån som gärna stressar upp mig lätt och tänker på tusen olika saker samtidigt. Måste jobba på det!

 

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

19e augusti, när Max föddes! 

 

Vad var din största framgång 2012?

Oj, jag vet faktiskt inte... Jag är dock ganska stolt över mig själv och hur jag har anpassat mig till det nya livet som mamma. 

 

Största misstaget?

Vet faktiskt inte! Kanske att man fortfarande är lite dålig på att säga ifrån och säga vad man tycker...

 

Bästa köpet?

Mina loppisfyndade teakmöbler, det runda matbordet och stolarna från Ikea PS.

 

Vad spenderade du mest pengar på?

Barnprylar och barnkläder skulle jag tro, haha!

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Max såklart!

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?

Stiftelsen - Vart jag än går, tycker den är så himla fin!

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare tror jag! Men jag minns att jag tyckte de första 20 veckorna av graviditeten var sjukt jobbig, dels för att jag mådde illa i 10 veckor och för att jag var så rädd för att något skulle hända lillfisen. Men Max har verkligen tagit oss alla med storm, han är alltid glad och såååå söt!

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Bloggat faktiskt! Det är så roligt att kunna gå tillbaka och bläddra i arkivet, men det har varit ett väldigt dåligt bloggår! Skyller på Instagram...

 

Vad önskar du att du gjort mindre?

Brytt mig om vad folk tycker!

 

Blev du kär i år?

Jag är kär i och älskar båda mina fina killar!

 

Favoritprogram på TV?

Jakten på det perfekta livet med Hanna Hellquist, älskar den kvinnan!

 

Bästa boken du läste i år?

Avig Maria av Mia Skäringer.

 

Största musikaliska upptäckten?

Åh jag vet inte! Har väl egentligen ingen upptäckt så, men jag har ju spelat sönder Björn Rosenströms album "Olämpliga låtar", haha!

 

Något du önskade dig och fick?

En frisk och fin liten son.

 

Något du önskade dig och inte fick?

Inte direkt faktiskt! Kanske möjligheter att få ett bra och tryggt jobb i så fall...

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Hade kalas med släkt och vänner.

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Mer pengar? Haha!

 

Vad fick dig att må bra?

Robban, Max och mina vänner. 

 

Vilken kändis var du mest sugen på?

Pass!

 

Vem saknade du?

Vet faktiskt inte...

 

De bästa nya människorna du träffade?

Det blir nog söta lilla Elisabeth som jag jobbade med ett tag på Transcom, riktigt mysig tjej!

 

Mest stolt över?

Min nya fina familj.

 

Högsta önskan just nu?

Att alla mina nära och kära får må bra och ha roligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0